Menu

SEO & Content: 5 tipov, ako dosiahnuť lepšie pozície v SERP vďaka obsahu

Autor Germaine Pechoel Germaine Pechoel

Kvalitný obsah dokáže pritiahnuť pozornosť čitateľov aj vyhľadávačov. Veľké množstvo kľúčových slov či zlé formátovanie vám ale môžu skôr uškodiť. Vylepšite svoj webový obsah s našimi tipmi.

Ukážeme vám, ako pomocou 5 jednoduchých tipov písať obsah optimalizovaný pre vyhľadávače a zvýšiť tak návštevnosť vášho webu.

Tip č. 1: Píšte jedinečný a kvalitný obsah s pridanou hodnotou

Než budete vytvárať obsah pre váš web, mali by ste si položiť nasledujúcu otázku: Čo hľadajú používatelia a na aké vyhľadávacie dotazy chcú nájsť odpoveď? Zámer vyhľadávania vám poskytne informácie o tom, aký obsah prinesie vašim používateľom pridanú hodnotu a pomôže vám vytvoriť cielený a vhodný obsah.

Pri vytváraní obsahu dbajte na to, aby ste tému kompletne obsiahli. Malo by byť dobre preskúmané a poskytovať dôležité – v tom najlepšom prípade – nové a jedinečné informácie. Často sa tiež hovorí o „optimálnej dĺžke SEO textu“. Google nepredpisuje ani minimálny počet slov, ani pevnú dĺžku textu. Radšej sa sami seba opýtajte: Aké informácie sú naozaj dôležité pre moju cieľovú skupinu? Vždy platí – kvalita je dôležitejšia než kvantita.

Vo svojich kvalitatívnych predpisoch Google odporúča: „Vytvárajte obsah v prvom rade pre používateľa, nie pre vyhľadávače“. Dbajte na to, aby váš obsah znel prirodzene a nebol preplnený kľúčovými slovami, len aby sa váš web hodil k čo možno najviac hľadaným pojmom.

Keyword stuffing (tzn. nadmerné používanie kľúčových slov) a duplicitný obsah (tzn. identický alebo podobný obsah na rôznych weboch) môžu v najhoršom prípade viesť k znehodnoteniu vášho webu.

Tip č. 2: Používajte relevantné kľúčové slová a frázy

Aby ste vôbec boli nájdený vyhľadávačom, musia byť v obsahu vášho webu zahrnuté relevantné kľúčové slová a frázy, ktoré sa hodia k vašej firme, vašim službám a produktom. Ak máte e-shop s outdoorovým oblečením, potom by medzi vašimi kľúčovými slovami mali byť pojmy ako trekové topánky, outdoorová bunda alebo turistický batoh. Pomocou rozsiahlejšej analýzy kľúčových slov zistíte, aké kľúčové slová a frázy sú pre váš web dôležité.

Ak práve pracujete na landing page, teda vstupnej stránke, o turistických topánkach, mali by ste ako prvé urobiť prieskum kľúčových slov k tejto téme. S vhodnými nástrojmi pre vyhľadávače kľúčových slov, ako sú Ahrefs, SEMrush alebo  plánovač kľúčových slov Google, je možné nájsť relevantné vyhľadávacie dotazy.

Nezameriavajte sa výhradne na hlavné kľúčové slová (napr.  turistické topánky), ale aj na sekundárne kľúčové slová (napr. turistické vybavenie alebo outdoorová obuv). Kombináciou tzv. Short Tail a Long Tail kľúčových slov a ďalších kombinácií kľúčových slov dokážete pokryť veľké množstvo rozmanitých vyhľadávacích dotazov s rôznym množstvom vyhľadávania a konkurenciou.

TIP: Long Tail kľúčové slová majú síce často nízku hľadanosť, zato sú omnoho konkrétnejšie v zámere vyhľadávania. Navyše je ich konkurencia väčšinou menšia, tzn. menej webov sa zhoduje s týmto vyhľadávacím dotazom. Tým stúpa šanca dosiahnuť lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Kľúčové slová a frázy by tiež mali byť umiestnené na správnych miestach:

  • Hlavné kľúčové slová používajte v nadpisoch H1.
  • Dôležité sekundárne kľúčové slová používajte v nadpisoch H2 a H3.
  • Hlavné kľúčové slová a dôležité sekundárne kľúčové slová píšte na začiatok alebo koniec textu a odstavcov.

Tip č. 3: Rozčleňte váš obsah a používajte Page Title a Meta Description

Okrem hlavného nadpisu (H1) by ste mali používať aj medzinadpisy (H2 a H3). Pomocou odstavcov štruktúrujte svoj obsah tematicky. Odrážky a zoznamy vám pomôžu poskytnúť prehľad a štruktúrovať obsah.

Page Title, teda titulok stránky, a Meta Description, teda popis stránky, nemajú síce žiadny vplyv na hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania, ale sú dôležité pre používateľa. Objavujú sa v Google SERP a informujú používateľa o tom, či je preňho obsah nasledujúcej stránky užitočný.

Dobrý či zlý popis stránky môže vo finále rozhodnúť o tom, či používateľ klikne na vašu stránku. Titulok a popis stránky by mal obsahovať hlavné kľúčové slovo. To by malo byť formulované tak, aby slúžilo ako odkaz na vyhľadávací dotaz.

Pozornosť venujte tiež správnej dĺžke titulku a popisu stránku, aby boli kompletne zobrazené v Google SERP.

  • Titulok stránky: max. 65 znakov.
  • Popis stránky: max. 155 znakov.

Dĺžku a zobrazenie môžete skontrolovať pomocou vhodného nástroja, ako napríklad SISTRIX Snippet Generator.

Tip č.4: Vložte interné aj externé odkazy

V rámci vášho webu by ste mali odkazovať aj na iné obsahy. Po prvé tým uľahčíte navigáciu používateľovi a po druhé vytvoríte obsahové prepojenie k ďalším obsahom. Okrem toho je vhodné odkazovať aj na obsah mimo váš web. Toto je naozaj dôležité pre tzv. YMYL weby, pretože odkaz na odbornú stránku dáva vášmu obsahu väčšiu dôveryhodnosť a autoritu.

Dva ďalšie tipy:

  • Počet interných a externých odkazov by mal vždy závisieť na dĺžke textu.
  • Ukotvený text, tzn. text hypertextového odkazu, by mal byť presný a relevantný pre weby, na ktoré odkazuje.

Tip č. 5: Pravidelne publikujte nový obsah a upravujte ten stávajúci

Nielenže by ste mali pravidelne publikovať nový obsah, ale tiež by ste mali aktualizovať a rozširovať ten už existujúci. Tak ukážete Googlu, že váš obsah je aktuálny a relevantný. Web, ktorý je pravidelne aktualizovaný a ktorého obsah je optimalizovaný, je Googlom klasifikovaný ako dôležitejší. Googlebot potom bude váš web prehľadávať častejšie.

Dúfame, že vám týchto 5 tipov pomôže pri optimalizácii obsahu a že vďaka nim dosiahnete na lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania a návštevnosť vášho webu.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

07.10.2020

Komentáře