Menu

TOP 21 najväčších českých influencerov – kto sú a koľko majú sledujúcich?

Autor Jan Vohralík Jan Vohralík

Influenceri – sú všade, ale len málokto dokáže presne povedať, kto sú a čo vlastne robia. Najjednoduchšou a najširšou definíciou toho slova môže byť „každá osoba s určitým vplyvom, a to prevažne na sociálnych sieťach“. Český termín pre nich je „vlivníci“, ktorý (zatiaľ neúspešne) razí jeden z českých influencerov Kovy.

Poďme sa ale pozrieť na to, kto patrí medzi tie najsledovanejších Čechov na Instagrame, ako sa k rekordným číslam dostali a ktoré značky na svojich profiloch prezentujú.

1. Petr Čech – 2,1 milióna

Najsledovanejším Čechom na Instagrame je legendárny brankár a držiteľ mnohých rekordov v Premier League, Petr Čech. Na sociálnych sieťach je veľmi aktívny a samozrejme komunikuje aj v angličtine. Od minulého roka je ambasádorom značky Volkswagen, ktorý je oficiálnym partnerom futbalového EURA. Petr okrem fotiek týkajúcich sa športu pridáva svoje hudobné videá, čím si vyslúžil popularitu, pretože je to dosť netradičné spojenie – vrcholový športovec je aj vášnivým bubeníkom.

Značky, s ktorými spolupracuje: Volkswagen, Cadbury UK

Influencer kategórie: šport, celebrita, hudba

Iné sociálne siete: Twitter (1,8 milióna), Facebook (7,4 milióna)

1 milión +

Do tejto kategórie môžeme zaradiť tých, ktorí prelomili magickú hranicu milióna sledujúcich, to sa v Česku podarilo iba piatim osobnostiam. Okrem moderátora Leoša Mareša je medzi nimi aj Dominik Feri. Ten prekonal hranicu tento rok, a to vďaka svojmu covidovému spravodajstvu, a bol aj ocenený na Czech Social Awards 2020. Do tohto článku ho ale zahŕňať nebudeme, keďže nie je influencerem v pravom slova zmysle z hľadiska influencer marketingu.

2. Makhmud Muradov – 1,2 milióna

Možno ste to ani nezaregistrovali, ale druhým najsledovanejším Čechom nie je Leoš Mareš, ale MMA fighter Makhmud Muradov. Ten je síce pôvodom z Uzbekistanu, ale žije a preteká v Česku. Treba podotknúť, že určite nemá len českých sledujúcich, pretože aj svoje popisky na Instagrame píše v štyroch jazykoch vrátane češtiny. Je tiež partnerom speváčky Moniky Bagárovej, ku ktorej sa v tomto rebríčku ešte dostaneme.

Brand mentions na jeho profile však príliš nenájdete, s výnimkou niekoľkých postov, v ktorých však chýba akékoľvek označenie spolupráce, hoci v nich Muradov taguje profily značiek. Či ide o platené spolupráce, je teda otázkou.

Značky, s ktorými spolupracuje: Xiao, Satyam a Basso Bikes

Influencer kategórie: šport, celebrita, fitness

Iné sociálne siete: –

3. Leoš Mareš – 1,1 milióna

Dlhoročný moderátor Európy 2 a spevák Leoš Mareš je na českom trhu veľmi špecifickým influencerom. Nielen kvôli tomu, že ho štatisticky sleduje každý 10. Čech, ale aj kvôli tomu, že mu sledujúci odpustia kadejakú spoluprácu, za ktorú by sa iní influenceri ocitli pod paľbou kritiky.

Leoš Mareš zo seba na Instagrame urobil tak nejako „chodiaci billboard“, ale jeho fanúšikovia sú na to natoľko zvyknutí, že len málokedy sa v komentároch ocitne nejaká výčitka. Propaguje vlastne všetko, od potravín, cez cestovéj agentúry, až po nové bytové komplexy, a zrejme celkom úspešne. A ako plus sa mu musí nechať, že všetky reklamy pomerne transparentne označuje.

Napríklad jeho kampaň pre Penny Market, kde krúžkuje s Jiřinou Bohdalovou, rýchlo zľudovela, či už sú na ňu profesionálne názory akékoľvek.

Značky, s ktorými spolupracuje: Penny Market, Nespresso, Mixit, Big Boy Butter, VARTA ai.

Influencer kategórie: celebrita, lifestyle

Iné sociálne siete: –

4. Silvie Mahdalová – 1 milión

Nie príliš známym a možno trochu prekvapivým menom potom môže byť Silvie Mahdalová, česká výtvarníčka, ktorú na Instagrame nájdete ako @silviemahdal_art. Ani ona nemá čisto českých followers a nestavia profil na svojej osobe, ale na svojich fotorealistických výtvoroch.

Zarába si asi skôr prostredníctvom platformy Patreon, pretože na jej profile nie sú za niekoľko posledných mesiacov k nájdeniu žiadne spolupráce až na nápadné fotky s kelímkom od Starbucks (pod tými je ale opakovane napísané, že nejde o sponzorovaný post). Rozhodne to ukazuje na veľký a nevyužitý potenciál pre propagáciu výtvarnických výrobkov.

Značky, s ktorými spolupracuje: –

Influencer kategórie: art

Iné sociálne siete: YouTube (766k), TikTok (133km)

1 milión – 800K

5. Jirka Král – 918k

Ďalší priečku potom obsadil už rýdzo český influencer Jiří Král, ktorý sa k miliónovej hranici pomaly, ale isto blíži. Ten sa do povedomia Čechov dostal vďaka reality šou Farma v roku 2012, na čo už asi mnohí sledujúci zabudli. V tej dobe však využil svoje šance a založil (už neexistujúci) gamingový kanál na YouTube. So svojím bratom potom rozbehol marketingovú agentúru Social Park.

Dlhodobo spolupracuje hlavne s notebookmi ASUS a aplikáciou BeRider pre sharing motoriek. Je evidentné, že si spoluprácu vyberá pomerne starostlivo, pretože za rok 2020 nenájdete v jeho feede viac ako štyri značky.

Značky, s ktorými spolupracuje: BeRider, Milka, Oral-B, ASUS ai.

Influencer kategórie: gaming, travel, lifestyle

Iné sociálne siete: TikTok (226k), neaktívne YouTube (1,1 milióna)

6. Anna Šulcová – 842k

Na šiestej priečke sa nachádza youtuberka Anna Šulc, ktorú na YouTube preslávili jej sketche. V súčasnosti sa ale na svojom instagramovom profile venuje skôr cestovaniu a móde. Do určitej miery sa rozhodne jedná o kvalitnú influencerku, ktorá má za sebou dlhodobé kampane s automobilmi Hyundai a značkami Zalando a Tezenis. Niekoho však môžu odradiť jej menšie kontroverzie ako igelitové vrecko na hlave či očkovacia kampaň pre českú vládu.

Značky, s ktorými spolupracuje: Hyundai, Zalando, Tezenis ai.

Influencer kategórie: fashion, beauty, lifestyle, travel

Iné sociálne siete: TikTok (603k), YouTube (479k)

7. MenT – 811k

MenT je jedným z najväčších českých gaming YouTuberov, ktorý má na svojom kanáli 1,4 milióna odberateľov, a čo do počtu followers rozhodne nie je slabý ani jeho profil na Instagrame. Spolupracuje logicky hlavne s technologickými a hernými značkami a väčšinou všetko poctivo a transparentne označuje.

Značky, s ktorými spolupracuje: Nerf, vLesku, Mana, PlayStation, ASUS ai.

Influencer kategória: gaming

Iné sociálne siete: YouTube (1,4 milióna)

8. Monika Bagárová – 804k

Speváčka z 1. série súťaže Česko Slovenská SuperStar na svojom instagramovom profile nazbierala už vyše 800 000 sledujúcich, a to vďaka konštantnej a otvorenej komunikácii so svojimi fanúšikmi. Okrem promovaný vlastných aktivít dlhodobo spolupracuje so značkou Maybelline ako jej ambasádorka a v súčasnosti propaguje tiež detské značky, pretože sa jej vlani narodila dcéra.

Značky, s ktorými spolupracuje: Maybelline, Zalando, Sunar ai.

Influencer kategórie: fashion, beauty, lifestyle, mama blogger, celebrity

Iné sociálne siete: TikTok (603k), YouTube (479k)

800K-700km

9. Ben Cristovao – 796k

Na ôsmom mieste je ďalší účastník SuperStar, a to spevák Ben Cristovao, ktorý sa do spoluprác príliš nehrnie, s väčšinou z nižšie vypísaných značiek spolupracoval v predchádzajúcich rokoch. V súčasnosti propaguje hlavne svoju novú hudbu a tiež vegánsku krčmu Výčap Kabelovna, ktorú si otvoril.

Značky, s ktorými spolupracuje: MATE.BIKE, Red Bull, Puma ai.

Influencer kategórie: celebrity, vegan, fitness, lifestyle

Iné sociálne siete: TikTok (173km)

10. Kovy – 772k

Jedným z najznámejších českých influencerských mien, ktoré sa dostalo do povedomia aj staršej generácie (napríklad aj vďaka jeho účasti v relácii StarDance), je rozhodne Kovy alias Karel Kovář. Jeho hlavnou platformou pre zdieľanie obsahu je síce prevažne YouTube, kde publikuje dlhšie edukatívne videá, ale fanúšikov evidentne zaujíma aj jeho osobný život na Instagrame.

Kovy si zrejme veľmi starostlivo vyberá, s kým spolupracuje. Za rok 2020 mal iba tri spolupráce, a to dve dlhodobé so Zalando a s bagetériou Boulevard a jednu nárazovú so spoločnosťou Grohe komunikujúcej šetrenie vodou.

Značky, s ktorými spolupracuje: Zalando, Grohe, bageterie Boulevard ai.

Influencer kategórie: lifestyle, travel, comedy, educational

Iné sociálne siete: YouTube (842k)

11. Zuzka Light – 760km

Top 11 potom uzatvára pre Čechov možno nie až tak známe meno – Zuzka Light. Táto fitness trénerka totiž komunikuje hlavne v angličtine a býva v USA. Nepodarilo sa nám dohľadať akékoľvek predchádzajúce spolupráce, cez Instagram totiž propaguje hlavne svoj vlastný brand a služby, ktoré poskytuje.

Značky, s ktorými spolupracuje: –

Influencer kategória: fitness, lifestyle

Iné sociálne siete: YouTube (819k)

700km-600K

12. Kazma Kazmitch – 663k

Prankster Kazma preslávený cez svoju vlastnú One Man Show je na 11. mieste, a podobne ako predchádzajúca spomínaná, nepoužíva svoj profil na Instagramu ako zárobkový nástroj. Na platforme propaguje svoje vlastné projekty a fanúšikom skôr dáva nahliadnuť do svojho života. Jediná spolupráca, ktorú v poslednej dobe mal, bola pre Pepsi, na ktorej pracoval so svojou partnerkou a modelkou Andreou Kalousovou.

Značky, s ktorými spolupracuje: Pepsi

Influencer kategórie: celebrity, lifestyle

Iné sociálne siete: TikTok (4k), YouTube (170k)

13. Adam Ondra – 661k

Horolezec Adam Ondra má na Instagrame medzinárodné publikum, a komunikuje preto predovšetkým anglicky. Do češtiny prepína hlavne v rámci sponzorovaných príspevkov, ktorých nie je veľa. Ako športovec spolupracuje hlavne s výrobkami zdravého životného štýlu alebo športovými značkami.

Značky, s ktorými spolupracuje: SanDisk, Mazagrande, SENS Foods ai.

Influencer kategórie: šport, lifestyle, travel

Iné sociálne siete: YouTube (260k)

14. Erik Meldik – 632k

Jednému z pôvodných ViralBrothers patrí na Instagrame 14. miesto, kam ho vyniesli roky tvorby prankov s „bratom“ Čeňkom a manželkou Mama Domisha, ktorej profil na IG patrí v Česku k tým najsilnejším v danej „mama kategórii“. Za posledný rok však v Meldikovom feede nenájdete žiadne spolupráce okrem propagácie ich rodinnej značky. Za zmienku tiež stojí jeho TikTok, na ktorom má dokonca 2,4 milióna followers.

Značky, s ktorými spolupracuje: –

Influencer kategória: papa blogger, lifestyle, comedy

Iné sociálne siete: Youtube (424K), Tik Tok (2,4 milióna)

15. VladaVideos ­– 629k

Na pätnástom mieste sa nachádza YouTuber, ktorý svoju kariéru rozbehol hlavne na prankových a komických videách. Vláďa Kadlec tak komunikuje aj naďalej a svoju pôsobnosť sčasti rozšíril aj o fitness. Za poslednú dobu nemá vo feede žiadne spolupráce.

Značky, s ktorými spolupracuje: –

Influencer kategórie: comedy, fitness

Iné sociálne siete: YouTube (716k)

16. Tary – 626k

Aj napriek všetkej kontroverzii, ktorú vyvoláva (napr. virálnym videom, v ktorom dieťaťu hovorí, že nemá na jeho merchandise), sa do top 20 s najväčším počtom sledujúcich dostal influencer a parkourista Tary. Komunikuje prevažne smerom k detskému publiku, čo sa odráža aj v jeho spoluprácu.

Značky, s ktorými spolupracuje: Jumex, Laser Game, Electro World, Ladylab ai.

Influencer kategórie: comedy, šport, fitness, papa blogger

Iné sociálne siete: YouTube (896k), TikTok (674k)

600K-500K

17. Gejmr – 599k

Tajuplný influencer Gejmr, ktorý úspešne a dlhodobo tají svoju identitu aj na tak vizuálnej sieti, ako je Instagram, sa čoskoro prehupne cez hranicu 600 000 sledujúcich. Spolupráce s hernými spoločnosťami nájdeme skôr na Gejmrovom YouTube kanáli, ktorý má cez milión odberateľov, ale na jeho instagramovom profile sa za poslednú dobu žiadne nevyskytujú.

Značky, s ktorými spolupracuje: -–

Influencer kategórie: gaming, comedy

Iné sociálne siete: YouTube (1,2 milióna), TikTok (39K)

18. Petra Kvitová – 597k

Tenistka Petra Kvitová na svojom profile na Instagrame nazbierala viac ako pol milióna followers. Pravdepodobne medzi nich opäť nepatria len Česi, pretože na profile komunikuje prevažne v angličtine. Do češtiny prepína predovšetkým v rámci reklamných oznámení, ako tomu bolo pri kozmetickej značke L’Occitane, ktorá bola za posledný rok jej jedinou spoluprácou.

Značky, s ktorými spolupracuje: L’Occitane

Influencer kategórie: celebrity, šport, fitness, health

Iné sociálne siete: –

19. Nikol Štíbrová – 585k

Bývalá herečka, moderátorka a jedna zo 3v1 Nikol Štíbrová sa na Instagrame blíži k 600k sledujúcich a sledovanosť jej profilu dlhodobo rastie. Spoluprác sa rozhodne nebojí a podobne ako u Leoša Mareša aj jej jej fanúšikovia odpúšťajú veľké množstvo reklamy. Za posledný rok sa najvýraznejšie spojila so značkou Zoot, pre ktorú bola s partnerom Petrom Leitgebom tvárou vianočnej kampane. A v súčasnosti stavia nový dom, ktorý znamená spoluprácu spojenú so stavebnými firmami.

Značky, s ktorými spolupracuje: Zoot, Potten & Pannen, MAC Cosmetics, Tempus Design, Actimel, Levi ‚ai.

Influencer kategórie: comedy, lifestyle, celebrity, mama blogger, fashion

Iné sociálne siete: –

20. Alena Šeredová – 582k

Ďalší bilingválny, a teda aj viac sledovaný profil na Instagrame patrí modelke Alene Šeredovej. Tá na ňom komunikuje taliansky a česky a spolupracuje tak so značkami z oboch krajín. V súčasnej dobe má ako mamička tiež veľké množstvo spoluprác spojených s výrobkami pre deti.

Sponzorované príspevky však väčšinou označuje iba hashtagom #ad, ktorý bol niektorými kritikmi označovaný za nedostatočný.

Značky, s ktorými spolupracuje: MonoDerma, Health Factory, Good Gout, Egg

Influencer kategórie: fashion, beauty, mama blogger, health

Iné sociálne siete: –

21. Martin Carev – 565k

Náš rebríček uzatvára jeden z „pôvodných“ influencerov v Česku. YouTuber Martin Carev, ktorý sa predtým prezentoval hlavne pod prezývkou „Jmenuji se Martin“. Od komických sketchov prešiel hlavne na cestovanie, lifestyle a fitnes komunikáciu. Od roku 2020 je tiež modelom pre Elite Model a dlhodobo spolupracuje so značkou Samsung.

Značky, s ktorými spolupracuje: Samsung, Be Elite Clinic, KrasneVune.cz

Influencer kategórie: travel, lifestyle, fashion, fitness, comedy

Iné sociálne siete: YouTube (554k)

06.07.2021

Komentáře