Menu

Ako sa robí linkbuilding v Nemecku

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Máte pocit, že povestná nemecká presnosť a rýchlosť platí aj v linkbuildingu? Omyl!

Naše skúsenosti

Linkbuilding v Nemecku robíme už tretí rok pre klientov s najrôznejších oborov. Vo všeobecnosti je ochota ľudí/majiteľov webov odkazovať pomerne malá.

Rozsiahle rešerše webov rôzneho zamerania hneď na úvod prezradia, že úroveň tých nemeckých je veľmi nízka – veľa z nich v kontaktných údajoch nielenže nemá uvedenú e-mailovú adresu (štandardom je fyzická adresa a telefón), ale ak sa k nej aj dopátrate, odpoveď väčšinou nedorazí. V jednotlivých oblastiach síce existujú rozdiely, ale nie je to nič zásadné. Treba si dať pozor aj na spôsob oslovenia a čo najvyššiu personalizáciu a telefonický kontakt (ktorý na CZ/SK trhu nie je vždy nutnosťou).

Ak si dôkladne zanalyzujete aj konkurentov svojho klienta (čo do portfólia odkazov), pravdepodobne zistíte, že sa veľká časť z nich žiadnemu linkbuildingu cielene nevenuje. To platí nielen pre menšie weby, ale nezriedka aj pre tých najväčších hráčov v obore.

sk_linkbuilding nemecko_fb

Rozdiely v internetovom prostredí

Zatiaľ čo sme v Česku a na Slovensku zvyknutí na pomerne vysoké povedomie o SEO, v Nemecku sa o ňom príliš veľa nevie. Ak narazíte na dostatočne edukované weby, väčšinou majú na SEO negatívny názor.

Zásadným spôsobom ich totiž v minulosti pravdepodobne ovplyvnila hromadná penalizácia v súvislosti s 3 veľkými odkazovými portálmi a tí, ktorí sa na ňu ešte pamätajú, odmietajú a majú strach odkazovať. Množstvo webov si dokonca myslí, že za odkaz na iný web dostane manuálnu penalizáciu. Ak sa vám teda aj podarí nadviazať kontakt s webom, vo viac ako polovici prípadov sa na inom spôsobe odkazovania ako nofollow nedohodnete. V týchto prípadoch totiž majitelia webov neberú odkazovanie ako biznisovú príležitosť, ale skôr ako spestrenie obsahu webu s tým, že si zaň nechajú zaplatiť.

Cesta zápisov do katalógov, publikáciou PR správ alebo infografík si vyžaduje veľkú dávku trpezlivosti. Kvalitných katalógov je málo (a ak sa vám aj podarí zapísať, väčšinou zápisy už nikto neschvaľuje a budete čakať a čakať…), dobrých agregátorov PR správ ešte menej (väčšina je platená) a na publikáciu infografík existujú prakticky len 2 weby (s publikáciou sme uspeli len v jednom z nich). Dobrou správou je ale možnosť publikácie na Wikipedii, kde sa zápisy neposudzujú ani zďaleka tak striktne, ako sme zvyknutí z nášho prostredia.

OK, a koľko to stojí?

Tým sa odstávame k tomu najpodstatnejšiemu – cene. Tá sa môže na základe našich skúseností vyšplhať aj na nezmyselnú cenu (menšieho auta) a najlacnejší odkaz vychádza okolo 50 Eur. Tých je však ako šafranu, očakávajte preto ceny okolo hladiny 200-300 Eur (za PR článok s 1-3 odkazmi). Pomerne často sa tiež stáva, že je potrebné partnerov telefonicky urgovať.

Pozornosť si zaslúži aj platba za spoluprácu ako taká – v 90% prípadov chcú weby úhradu hneď (alebo do 3-7 dní) po zverejnení na účet a často sú ochotní akceptovať len platbu prostredníctvom PayPal.

Ak teda nemáte zrovna veľkého klienta, ktorý si môže DE linkbuilding dovoliť robiť v zodpovedajúcom objeme a má naň rozpočet, treba ho pripraviť na veľkú dávku trpezlivosti, kým sa dostavia výsledky.

Blogeri

V Nemecku píše blogy kdekto – od 13-ročných slečien až po 60-ročné čerstvé seniorky. Len malá časť z nich má záujem o barter (aj napriek vysokej relevancii ponúkaných produktov alebo služieb) – skoro všetci čakajú peňažnú odmenu. Môžete to však vyskúšať aj inak – pripravte si zaujímavý koncept (napríklad súťaže), ktorý je relevantný pre blogera a jeho publikum a má ideálne dlhodobý priebeh (napríklad pravidelné testovanie produktov).

Dajú sa vôbec získať kvalitné odkazy zadarmo?

Áno, ale musíte byť dostatočne vynaliezaví. Potenciál sa skrýva v broken linkbuildingu, ego-baitingu, kontroverzných témach alebo vo Wikipedii.

Záver

Ak sa chystáte na linkbuildingové aktivity v Nemecku alebo v Rakúsku, určite sa pripravte na:

  • vysoké nároky na kvalitu obsahu a jeho pravidelné budovanie
  • dlhé hľadanie relevantných partnerov
  • zdĺhavú komunikáciu a nasadenie odkazov
  • nedôverčivosť a nutnosť podrobného vysvetlenia vášho zámeru
  • niekoľkonásobne vyššie ceny spolupráce v porovnaní z SK/CZ trhom
  • nutnosť rýchlej úhrady faktúr
  • náročné spolupráce s blogermi

V prípade, že by ste radi získali dobrý odkazový profil na nemecky hovoriacich trhoch, neváhajte nás kontaktovať. Vďaka našim znalostiam a vybudovanými dôveryhodnými vzťahmi s majiteľmi webov vám ušetríme množstvo času, ktorý môžete investovať do rozvoja vášho biznisu. O linkbuilding sa postaráme my.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

24.01.2017

Komentáře