Menu

AdWords novinky: Čo na vás okrem nového plánovača kľúčových slov čaká?

Autor Darja Čigrinová Darja Čigrinová

Nové rozhranie služby AdWords bolo a zrejme ešte chvíľu bude horúcou témou v debatách odborníkov. Mnohí špecialisti si ešte stále nepripúšťajú, že by v ňom niekedy mali pracovať, ale minimálne rovnaké množstvo PPCčkárov už si prácu v ňom obľúbilo. Nové rozhranie sa neustále zdokonaľuje. A môžem vám povedať, že zatiaľ to vyzerá dosť sľubne.

Dôvody, prečo prejsť na nové rozhranie služby AdWords, sme zmieňovali v minulom článku. Teraz by som sa chcela zamerať na pár vecí, ktoré by vás mohli popostrčiť k tomu, aby ste sa do nového rozhrania prepli čo najrýchlejšie.

Nový plánovač kľúčových slov

Prvou horúcou novinkou je to, že minulý týždeň služba Google AdWords spustila v novom rozhraní aktualizovanú podobu návrhu kľúčových slov.

Informácie o spustení sa objavili aj v AdWords podpore:

„Vybraní inzerenti teraz majú v novom prostredí AdWords k dispozícii Plánovač kľúčových slov. Zoznámte sa s novým a efektívnejším vzhľadom a využite vo svojich kampaniach vo Vyhľadávacej sieti Google aktualizované funkcie vyhľadávania návrhov nových kľúčových slov spolu so štatistikami kľúčových slov a prognózami.“

Medzi hlavné výhody nového vyhľadávača patrí:

  • Jednoduchosť vstupnej stránky
  • Pohodlnejšie vyhľadávanie kľúčových slov
  • Nová vizualizácia, prispôsobená novému rozhraniu
  • Ak je to nutné, môžete sa vrátiť k predchádzajúcej verzii

Hlavná stránka nástroja teraz zobrazuje dve časti:

  • Hľadanie nových KW
  • Metriky a prognózy pre KW

Návrhy kľúčových slov

Na rozdiel od predchádzajúcej verzie sa hneď na úvodnej stránke zobrazí graf o trendoch objemu v celkovom (modrý stĺpec) a mobilnom vyhľadávaní (červený stĺpec). Ďalej, rovnako ako aj v starom rozhraní, je možné zobraziť graf, ktorý rozdelí KW podľa platforiem alebo lokalít. Čo sa týka časového horizontu, automaticky je navrhnuté zobrazenie za posledných 12 mesiacov (na výber sú aj ďalšie možnosti).

Po kliknutí na „lievik“ vľavo sa vám zobrazia možnosti filtrov KW:

Ďalšou novinkou je náhrada metriky Navrhovaná ponuka metrikami Cenová ponuka pre prvú pozíciu (nízka) a Cenová ponuka pre prvú pozíciu (vysoká).

Nové ukazovatele sa líšia od starej metriky tým, že zohľadňujú skutočné cenové ponuky, pri ktorých sa reklamy zobrazovali na najvyšších pozíciách prvej stránky vo vyhľadávaní.

Prehľad plánu

Nová stránka o prehľade plánu zobrazuje všetky prognózy pre váš plán, ktorý je rozdelený podľa kľúčových slov, umiestnenia a zariadenia. Pri každej z častí je tiež možné meniť ukazovatele (cena, kliknutie, zobrazenie atď.), čo umožňuje najdetailnejší prehľad o celkovom vyhľadávaní.

V hornej časti stránky prehľadu sa zobrazuje predvolená ponuka, ktorú je možné na grafe meniť. Tým získavate informácie o tom, aká by bola účinnosť kľúčových slov, ak by sa cenová ponuka zvýšila alebo znížila. Pomocník hovorí, že cenová ponuka je založená na:

  • vašom predchádzajúcom pláne (ak ste nejaký mali),
  • priemernom maximálnom CPC vypočítanom z manuálneho CPC reklamných skupín vášho účtu alebo
  • priemernom maximálnom CPC pri reklamných zostavách s manuálnou tvorbou cenových ponúk v rovnakej mene.

Klávesové skratky

Tiež milujete skratky? Na tie nesmieme zabudnúť. Ak si nejakú nepamätáte alebo nemáte čas na štúdium pomocníka, stačí v novom rozhraní kliknúť na otáznik a pomocné okno sa ihneď objaví na obrazovke.

Rozšírenia

Verím, že mnohí z nás už si vyskúšali a obľúbili rozšírenia o propagáciu (zľavy, bodíky, akcie sú naše všetko 🙂). Pomocou rozšírenia o propagáciu je možné k inzerátom doplniť informáciu o špeciálnych ponukách a zľavách, čo oceníte napríklad v období sviatkov.

Súhrn

Súhrn je celkový prehľad výkonu vášho účtu. Zobrazuje sa tu celkový prehľad účtu a jednotlivých kampaní či zostáv. Prehľad kariet, ktorý máte pred sebou, závisí od toho, na akej úrovni sa práve nachádzate. Ak ste sa ešte len prihlásili, zobrazí sa celkový prehľad. Existuje tu tiež možnosť vybrať určitú kampaň či zostavu, a následne budete mať prehľad len o vybraných položkách.

Počas februára sa aktualizovali dve karty: Presun zariadenia a Reklamy v horných časti a ostatných častiach:

Prvá karta by mala upozorňovať na výrazné zmeny v podiele zobrazení reklám u konkrétneho zariadenia. To znamená, že sa objaví v tom prípade, ak sa obvyklé zobrazenie pri jednom type zariadenia naraz zmení (z počítačov na mobily). Vďaka týmto informáciám môžete tiež upravovať aj ponuky pre rôzne typy zariadení.

Druhá karta sa zobrazí, ak sa zvyčajne reklama zobrazuje nad výsledkami organického vyhľadávania, ale potom sa percentuálny podiel zobrazení výrazne zmení. Na základe týchto zmien je možné meniť metódu ponuky ceny.

 Vstupné stránky

Na ľavom bočnom paneli sa objavila nová položka „Vstupné stránky“. Táto položka zobrazuje informáciu o výkone a efektivite stránok, na ktoré po kliknutí prechádzajú zákazníci. Takisto tu máte možnosť zistiť, či sú vaše URL optimalizované pre mobilné zariadenia alebo nie. Vďaka tejto stránke máte celkový prehľad o výkone svojich stránok.

Striedanie reklám

Vedeli ste, že na úrovni zostáv sa teraz dá nastaviť aj striedanie reklám?

Vyzerá to, že sa nastavenie na úrovni kampane pomaly presúva na úroveň zostáv, tým pádom máme ďalšie možnosti pre testovanie.

Myslím, že o novinkách a ďalších fintách nového rozhrania, alebo o tom, čo sa definitívne zmenilo, by sa dalo písať do aleluja. Preto odporúčam v Pomocníkovi AdWords:

Aj keď ste pracovali v starom rozhraní mnoho rokov, skúste si niektoré účty prepnúť do nového. Je to len o zvyku. Akonáhle si všetko preklikáte, verte mi, že nové farby, grafy a možnosti si veľmi obľúbite. Určite to nie je prvý update, na ktorý ste si museli zvyknúť. Hoci je nové rozhranie stále v beta verzii, neustále sa zdokonaľuje a každý mesiac prichádza s niečím novým. Ak tento trend bude aj naďalej pokračovať, pevne verím, že onedlho budeme všetci pracovať v novom a na staré budeme len spomínať.

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

22.02.2018

Komentáře