Menu

5 najzaujímavejších prednášok z CopyCampu 2017

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Siedmy CopyCamp sľuboval uzdraviť nemocné texty. Pomôcť prišli odborníci na branding, e-mailing, sociálne siete, UX a design, a celý deň sa diagnostikovali a navrhovali terapeutické postupy. Podarilo sa odhaliť účinnú liečbu alebo pacienti skončili na patológii?

Vladislav Bureš: Reader‘ Digest – e-mailingová inšpirácia

Copywriter agentúry OgilvyOne v prednáške zhrnul svoje znalosti týkajúce sa e-mailingu. Ako bonus pridal na záver zopár tipov na kvalitné kampane. Na čo by ste sa teda pred odoslaním ďalšieho newsletteru mali zamerať, aby bol váš e-mailing sexi ako titulka Hustleru?

  • Nepoužívajte v predmete iba veľké písmená, pretože také e-maily končia v spame
  • Píšte predmety dlhé približne 60 znakov
  • Používajte časovo obmedzené ponuky
  • Odosielajte e-maily ako konkrétna firma alebo človek
  • Dovoľte copywriterom si produkt alebo službu vyskúšať
  • Nájdite zaujímavé údaje a nechajte ich interpretáciu na copywriterov

Ak hľadáte inšpiráciu na dobrý e-mailing, prihláste sa na odber newsletterov od Sushiqueen, Kuchařky pro dceru, Davida Kirša alebo Flaviaru.

Petra Kellerová: 6 vecí, ktoré o vás viem

Petra sa v agentúre H1.cz venuje sociálnym sieťam, a tak prítomným odhalila časté nedostatky v kampaniach na FB. Svoje tvrdenia ilustrovala prípadmi z praxe. Čo o nás teda Petra vie?

  1. Nepoužívame Facebook v US angličtine, a tak nemáme k dispozícii skvelý vyhľadávač, ktorý vyhľadáva sémanticky, skvele našepkáva a vie hľadať aj v našich starých príspevkoch.
  2. Milujeme YouTube a zdieľame videá z neho aj na FB. Facebook to nemá veľmi rád, pretože mu tak používatelia utekajú inde. Videá nahrané vo Facebooku sa tak zobrazujú atraktívnejšie, vďaka čomu mávajú vyšší zásah. Jasne to dokazuje štúdia vykonaná Search Engine Journalom.
  3. Nedávame pozor na grafy, ktoré sú na Facebooku k dispozícii až 28 dní dozadu, neporovnávame dosah vs. reakcie a hlavne to, či je ich pomer zodpovedajúci. V tejto súvislosti si treba dávať pozor na kúpených fanúšikov, tzv. mŕtve duše, ktorých je nemožné primäť k akcii.
  4. Nevieme, kedy máme hovoriť s fanúšikmi, pretože nesledujeme, kedy sú online. Prichádzame tak o možnosť zasiahnuť ich v čase, v ktorom sa k nim naše príspevky dostanú.
  5. Najvyššou métou sú pre nás lajky a na ostatné metriky kašleme. Facebook pritom prirodzený dosah príspevkov stále znižuje.
  6. Nevieme, k čomu slúži Open Graph a nepoužívame Facebook Debugger. Naše príspevky preto nevyzerajú pekne, nemôžeme si navoliť, čo majú jednotlivé polia obsahovať, a pred zverejnením nevidíme náhľad príspevku.

 

Violka Kratochvílová: Urobte z vašich textov súčasť „User experience“

UX dizajnérka a copywriterka Viola vo svojej prezentácii prepojila skúsenosti z oblastí UX a copy. Ukázala tak, ako môžu text a aktívne prvky webu ovplyvniť jeho použiteľnosť, z čoho vyvodila 3 pravidlá:

  1. Píšte texty, ktoré sú prínosné. Keď do popisu žehličky napíšete, že jej púdrovo ružová farba bude ladiť s pleťou zákazníčky, asi ju to pobaví, ale len ťažko sa dozvie, ako a čo vie žehlička vyžehliť.
  2. Píšte texty, ktoré sú jednoznačné. Nebuďte prehnane kreatívni. Kategória Prebudené zmysly naozaj návštevníkovi webu neprezradí, že v nej nájde reštaurácie a hotely v okolí.
  3. Píšte texty, ktoré vedú k cieľu. Vyskúšajte si textovaný web prepnúť do jazyka, ktorému nerozumiete (čo tak čínština? Alebo arabčina?). Podarí sa vám zorientovať a vykonať akciu aj tak? Pokiaľ áno, super, jednoducho stránku otextujte. Pokiaľ nie, pomôžte jej textom.

Richard Dobiáš: Vie sa zajac lyžovať?

Známy copywriter Richard Dobiáš na CopyCampe predstavil úspešný projekt lyžiarskej školy. V jednoznačne najlepšej prednáške dňa prerozprával príbeh o zajacovi Zajdovi, ktorý pomáha deťom a dospelým naučiť sa lyžovať, a poradil, ako pri zakladaní budúceho lovebrandu postupovať:

  • Dajte si záležať na názve a urobte si rešerš. Nie je Zajda ako Zayda. Seznam veľmi dobre vie, že to druhé je meno pornohviezdy. A vy predsa nechcete, aby po zadaní názvu vašej lyžiarskej školy do vyhľadávača vyskakovali na rodičov detí pornofilmy.
  • Nedumajte hodiny nad názvom domény, zapojte príbeh. Nechajte voľne plynúť asociácie od slova k slovu, zaznamenávajte si ich a správny názov sa vynorí skôr ako sa nazdáte.
  • Urobte so svojho projektu hru a vtiahnite do nej celý tím. Ako spoznáte, že ich to baví? Napríklad tak, že vaši inštruktori jazdia sami od seba prezlečení za plyšového králika. Keď bude hra baviť vašich ľudí, ich nadšenie preskočí aj na zákazníkov.
  • Vtiahnite do hry aj zákazníkov. Využite gamifikáciu a vytvorte napríklad kartu lyžiara, kde budú mať možnosť zaškrtávať si dosiahnuté schopnosti.
  • Nevymýšľajte všetko sami. Počúvajte, čo hovoria ľudia, ktorí s vašim projektom prídu do styku, a využite to. Určite by vás samých nenapadlo zabrnkať na strunu lokálpatriotizmu nazvaním jihlavskej zjazdovky ľadovcom.

A ako zistíte, že svoju prácu robíte dobre? Majiteľ lyžiarskej školy prehlási:

Michal Rožek: Naming alebo prečo je dobré mať dobrý názov

Michal Rožek vo svojej prednáške dokázal, že názov projektu nevymyslíte len tak ľavou zadnou a s prstom v nose. Načrtol aj všeobecné zásady, ktorých by ste sa pri namingu mali držať. Ako teda vymyslieť ten najlepší názov na svete?

  • Identifikujte kľúčové slová pomocou AdWords a nájdite najpopulárnejšie výrazy súvisiace s vašim biznisom. Vyhnite sa všeobecným výrazom, ako napríklad supermarket.
  • Váš názov nikoho nezaujíma, preto nazerajte na názov ako na dlhodobú kampaň. Ani Google sám bez produktov a služieb neznamená vôbec nič.
  • Názov využijete na najrôznejších sociálnych sieťach. Myslite na to už pri vymýšľaní, aby ste mali všade jednotný názov.
  • Kašlite na trendy a voľte nadčasový názov.
  • Podporte svoj názov príbehom, ktorý mu dodá pridanú hodnotu.
  • Ceďte krv, pot a slzy pri vymýšľaní funkcionality produktu alebo benefitu služby. Dobrý názov je totiž iba bonus, ktorý vám pomôže, ale nespasí vás.

CopyCamp patrí medzi zavedené marketingové konferencie. Tento ročník ukázal, že prichádzať každých 9 mesiacov s novými neošúchanými nápadmi na prednášky nie je ľahká úloha. Snáď sa tak konečne dostávame od teórií k praktickým príkladom a prvým „case studies“ lastovičkám. Naopak, bizarný úlet v podobe Pavla Novotného na záver konferencie si usporiadatelia mohli odpustiť. A čo vy a CopyCamp? Páčil? Nepáčil? Ohodnoťte ho v komentároch!

My a náš copypes sa už tešíme na ďalší ročník!

CopyCampové přednášky za námi a teď hurá na afterparty ?? #copycamph1 #copyteam #camp #copypes #copy #zezivotaevisions #copycamp #copycamp2017 #kino #aero #copywriting #konference #tym #prednasky #motivace #inspirace #streda #jaro #pes #dog

A post shared by Online Marketing | Prague | CZ (@evisions_advertising) on

14.03.2017

Komentáře