Menu

5+1 kníh (nielen) pre začínajúcich podnikateľov

Autor Helena Škývarová Helena Škývarová

Máme pre vás ďalšiu várku kníh, ktoré by rozhodne nemali chýbať vo vašich knižniciach. Inšpiráciu z nich môžu načerpať nielen začínajúci, ale aj skúsenejší podnikatelia alebo lídri.

Po absolvovaní technických či marketingových kurzov, či už v podobe rôznych seminárov alebo Digitálnej garáže, je určite potrebné pracovať aj na ostatných aspektoch potrebných k úspešnému podnikaniu. Knihy, ktoré vám v nasledujúcich riadkoch odporúčame, sa týmito aspektmi zaoberajú. Navyše sa čítajú veľmi dobre a niektoré z nich prelúskate za ani nie 3 hodinky.

Restart (Jason Fried a David Heinemeier Hansson)

„ASAP je smrteľný jed. Robte menej ako konkurencia. Porady sú toxické. Vyhoďte workoholikov. Robte to ako drogoví díleri. Zdvihnite rukavicu. Plány sú odhady…“ – ako už text zo zadnej strany obálky napovedá, nejde o žiadnu tradičnú knihu o biznise a podnikaní.

Autori a zároveň zakladatelia úspešnej softvérovej spoločnosti vám naservírujú niekoľko princípov, ako uspieť v podnikaní úplne iným spôsobom. Zároveň veľmi jasne a nevšedným spôsobom radia, na čo by ste sa mali pri podnikaní úplne vykašlať, čo je zbytočné, a čo vás, naopak, poženie vpred. Necelých 270 stránok textu vás bude baviť a motivovať zároveň.

Lídři jedí poslední (Simon Sinek)

Chystáte sa riadiť tím? Alebo už nejakú skupinu ľudí vediete? A viete, ako zaistiť správne fungovanie tímu? Alebo ako zariadiť, aby sa ľudia každý deň tešili do práce?

Autor na príkladoch rôznych firiem a organizácii ukazuje, čo je základom dobrého tímu, a prečo spolu niektoré skupiny spolupracujú omnoho efektívnejšie ako ostatné.

Z dobrého skvelé (Jim Collins)

Prečo niektoré firmy podávajú skvelé výkony a iné sú len priemerné? Collins so svojimi spolupracovníkmi skúmal, čo zapríčiňuje, že niektoré firmy sú o krok ďalej. Dočítate sa napríklad, že ideálna kombinácia firemnej kultúry je založená na disciplíne a na podporovaní podnikateľského ducha zároveň.

Autor tiež porovnáva jednotlivé vodcovské typy a vyhodnocuje, ktorý z nich vedie k vybudovaniu výnimočnej firmy. Aj keď vlastný podnik možno zatiaľ iba plánujete, kniha vám poskytne množstvo zaujímavých a motivačných informácií z oblasti manažérskej stratégie a praxe.

Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí (David Carnegie)

Hoci táto publikácia uzrela svetlo sveta už v 30. rokoch 20. storočia, základné princípy správania a komunikácie s ľuďmi platia dodnes. Carnegie na príkladoch známych osobností ukazuje, ako sa treba správať, aby človek dosiahol spoločenský úspech.

Nechýbajú ani príklady, ako manipulovať s ľuďmi, aby sme od nich získali to, čo práve potrebujeme. Odporúčame nielen podnikateľom, ale všetkým, ktorí chcú zlepšiť svoje obchodné a sociálne skilly.

Bohatý otec, chudobný otec (Robert T. Kiyosaki)

Aj keď vám táto kniha neposkytne žiadny priamy návod na to, ako zbohatnúť, dokáže vám rozšíriť uhol pohľadu na problematiku peňazí a ich zarábania.

Ľahko čitateľná knižka o tom, ako s peniazmi zaobchádzajú chudobní a bohatí, a ako ich pohľad na zarábanie ovplyvňuje ich pôsobenie v spoločnosti, vás rozhodne nebude nudiť.

Najbohatší muž v Babylone (George S. Clason)

Kniha, ktorá by mala byť povinná snáď aj na základnej škole. Vysvetlí vám jednoduché finančné princípy, vďaka ktorým sa rozhodne nikdy nedostanete do finančných problémov, pretože „peniaze má len ten, kto vie, ako ich získať“.

Prečo by ste to nemali byť práve vy? Prečítať 134 strán vám zaberie maximálne jeden večer sústredného čítania.

04.04.2017

Komentáře