Menu

Zákulisné informácie # 1: Rozhovor s patrónom nemeckého tímu Milanom Fialom

Autor Iveta Nečesalová Iveta Nečesalová

Pracujete v online marketingu a zaujíma vás, ako vyzerá pracovný deň SEO konzultanta alebo copywritera v agentúre? Zaujala vás práca našej firmy a radi by ste nakukli pod pokrievku? Tešte sa na päťdielny seriál, v ktorom postupne vyspovedám svojich kolegov. Štartujeme rozhovorom s Milanom Fialom – patrónom nemeckého tímu.

„Mám veľké ambície. Mojou víziou je kamenná pobočka v Nemecku.“

Milan je jedným z najmladších členov nášho tímu. To ale rozhodne neuberá nič na jeho schopnostiach a skúsenostiach. So svojou bravúrnou nemčinou, vynikajúcimi komunikačnými schopnosťami a umením vidieť veci v širších súvislostiach vedie v súčasnosti nemecký tím v eVisions, a to veľmi úspešne. Milan pravidelne vystupuje na konferenciách a marketingových akciách ako SEOrestart 2017, SEOLoger, Ecommerce Summit, Expo, kde poslucháčom odovzdáva svoje vedomosti o nemeckom trhu.

Milan je cieľavedomý pracant, a tak nie je divu, že máme na rozhovor len pár minút, než bude mať schôdzku s klientom.

Milan, ako dlho vedieš nemecký tím?

Oficiálne od začiatku roka 2018, neoficiálne už takmer rok.

Čo presne zahŕňa tvoja pozícia?

Zastrešujem nemecký tím, snažím sa byť pre ostatných oporou a zdieľať s nimi know-how.

S kým z eVisions úzko spolupracuješ, respektíve, kto je členom nemeckého tímu?

V tíme sme štyria a každý má na starosti jednu sféru. Thea (pozn. Thea Windisch, rodená hovoriaca) vytvára content a robí korektúry. Martina (pozn. Martina Habartová) má na starosti technickú stránku SEO a Jana (pozn. Jana Schultz) sa zaoberá linkbuildingom a offpage.

Ako prebieha komunikácia s klientmi? Cestujete s tímom veľa do zahraničia?

Všetci máme aktívnu nemčinu a angličtinu. Predpoklad pre túto prácu je ovládať oba dva jazyky na úrovni aspoň B2. Do Nemecka jazdíme aj osobne, tak raz až dvakrát za pol roka. Väčšiu časť zákaziek tvoria klienti z Česka, ktorí mieria na nemecký trh. Našou víziou je získať ešte viac nemeckých klientov a byť konkurencieschopní nemeckým agentúram. Myslím, že je to reálne.

V čom vidíš hlavný rozdiel v komunikácii s klientom z Nemecka a z Českej republiky?

Nemec sa o všetkom chce viac rozprávať a chce ísť viac do detailu. Vyžaduje graficky excelentné výstupy. Českého klienta som schopný presvedčiť dátami, Nemec ich chce mať aj vizualizované. Ale kvôli globalizácii sa rozdiely vo všetkom ostatnom stierajú.

Čo ťa na tvojej práci najviac baví?

Úžasné je, že hovoríme troma jazykmi naraz. Nie je ľahké prepínať, ale zvládam to a je to super. Baví ma vytvárať background oddelenia, hľadať klientov i ďalších kolegov do tímu. Mám veľké ambície. Chcel by som tím zväčšiť. Mojou víziou je kamenná pobočka v Nemecku. Neustále hľadáme šikovných ľudí. Nemusia hovoriť česky, vlastne to vôbec nemusí byť Čech, dôležitá je nemčina a angličtina. Komunikácia prebieha hlavne v nemčine, to je dominantný jazyk.

Kde si sa naučil tak perfektne po nemecky?

V škole ma nemčina bavila od základky, pol roka som žil v Nemecku, veľa mi dali aj nemecké správy a noviny.

Čo by si poradil českým prevádzkovateľom e-shopu, ktorí majú ambície vstúpiť na nemecký trh?

Nech sa pripravia na to, že tento trh je náročný. Veľa e-shopov tam pohorelo. Nemecký zákazník je ochotný minúť viac peňazí ako ten český. Prvé dva roky sú náročné, ale z Nemecka sa potom stane najlepší trh s najväčším potenciálom, ktorý potiahne ich biznis. Dôležité je vydržať začiatok a potom sa situácia otočí. Nebojte sa pýtať odborníkov na marketing, právo alebo dane. Nemci majú inú mentalitu. Česi si často myslia, že právny a daňový systém funguje rovnako ako v Českej republike, ale na to zabudnite. V Nemecku všetko funguje inak.

Na september plánuješ MeetUp „Český e-shop vs. Nemecký zákazník „. Tešíš sa? Prečo by sa mali ľudia na túto akciu prihlásiť?

Ja sa teším veľmi. Mám okolo seba super ľudí, ktorí do toho idú po hlave. Ide o exkluzívnu udalosť, počas ktorej si všetci nazdieľajú know-how. Podnikatelia sa napríklad dozvedia, ako Nemci platia za tovar, ako si nechávajú posielať zásielky, akým spôsobom funguje právo. Na MeetUp si nikto z prítomných nekonkuruje, opadne tak obava o vyzradenie know-how a ľudia sú otvorení. České produkty sa môžu pochváliť vysokou úrovňou, a práve preto majú českí prevádzkovatelia e-shopov šancu uspieť na zahraničnom trhu.

Povedal si, že nemecký tím sa bude rozširovať. Čo očakávaš od nových členov svojho tímu okrem jazykovej vybavenosti?

Hlavne sedliacky rozum, zdravé marketingové zmýšľanie a zodpovednosť. Marketing sa dá naučiť, ak človeku nevadí sa nad problémami zamyslieť.

Pozrite sa na fotogalériu, kde preniknete do zákulisia Milanovho profesijného a trochu aj osobného života. 🙂

LÍBIL SE TI ČLÁNEK? POŠLI HO DÁL, PROTOŽE SHARING IS CARING!

10.09.2018

Komentáře