Menu

5+1 chýb pri Facebook Ads, ktoré vás stoja peniaze a čas

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Vďaka tomuto článku pravdepodobne ušetríte pri svojej práci nejakú tú minútku. Článok je vhodný aj pre začiatočníkov!

1. Nezvládnete štart kampane a nevhodne vyberiete ciele

Pri tvorbe reklamy sa pravdepodobne koordinujete minimálne s grafikom a klientom. Z toho zákonite vznikajú situácie, kedy to na jednej alebo druhej strane škrípe.

Čo robiť? Uvedomte si, že vy ste tá osoba, ktorá musí usmerniť všetkých ľudí okolo kampane, zabezpečiť podklady, priniesť nápady a vysvetliť svoju víziu obom stranám. Vždy nastavujte reálne termíny a trvajte na ich splnení. Ak čokoľvek mešká, musíte vedieť prečo a kedy sa to napraví. Ak chce klient štart kampane v nereálnom termíne (najlepšie už včera) a nedodá vhodné podklady, nebojte sa mu odporovať (samozrejme s rozumom).

2. Reklama nebeží dobre a vy len čakáte

Klasika. Reklama už pár/48/xxx hodín beží, cena za výslednú akciu je stále vysoká (prípadne sa ešte ani neprepočítala, lebo cieľ nikto nesplnil) a vy stále čakáte na zázrak, ktorý asi nepríde (v prípade, že predávate diamanty, autá, lode a podobný typ tovaru dlhodobej spotreby, tento odstavček kľudne preskočte).

Čo robiť? Okamžite začnite analyzovať, kde sa mohla stať chyba. Vysoká cena za cieľovú akciu môže byť dôsledok zle nastavenej cieľovej skupiny; môže za tým byť nevhodná kreatíva, neatraktívny produkt a ďalšie faktory. Dôležité je, aby ste reklamu čo najrýchlejšie upravili, prípadne zastavili až dovtedy, kým sa problém nevyrieši. Ak máte napr. dosah 5 000 ľudí a konverzia nikde, určite je ten správny čas na zamyslenie sa.

FB 5 chyb sk FB

3. Máte príliš veľa cieľových skupín a malý rozpočet

Množstvo firiem s reklamou na Facebooku stále ešte len začína, prípadne nad ňou iba uvažuje. Predpokladajme, že máte k dispozícii napríklad 200 Eur/5000 Kč (typický rozpočet menších klientov), chcete otestovať viacero cieľových skupín a optimalizujete na prekliky. Už od prvého dňa máte ale problém – Facebook vyžaduje minimálne 5 Eur/deň a ak máte čo i len 3 odlišné cieľovky, reklamy od 1. do 30. dňa skrátka nespustíte (5x30x3).

Čo robiť? Máte na výber z týchto možností:

  • začnete optimalizovať na daily unique reach alebo impressions (ak to charakter reklamy dovoľuje)
  • vyberiete iný campaign objective (ideálne conversions)
  • použijete ultimate life hack – ak máte reklamný účet vedený v Eur, platí vyššie uvedený limit; ak ho ale máte napr. v CZK, Facebook vyžaduje iba 25 Kč/deň a to je veľký rozdiel!

Screenshot_16

4. Nesprávne pomenovávate reklamy a nedávate im UTM parametre

Otvorte si Ads Manager a ruku na srdce. Vedeli by ste hneď nájsť výsledky konkrétnej kampane spred 3 mesiacov (a obzvlášť, ak z jedného účtu promujete viacerých klientov)? Verím, že sa v tom niektorí našli.

Čo robiť? Začnite si odteraz pomenovávať kampane napríklad takto: [menoklienta_mesiac/rok_názovkampane]. Uľahčí vám to orientáciu a v prípade potreby sa môžete v momente vrátiť ku konkrétnej kampani aj po mesiacoch. Nezabudnite pre ešte rýchlejší workflow použiť filter.

Tagovanie: osobne odporúčam v Google URL builderi tagovať všetko, čo na sociálnu sieť vypustíte. Ak ste leniví, použite aspoň bitly (po zadaní bitly URL do prehliadača pridajte ešte tlačidlo “+” a zobrazia sa štatistiky pre daný link). Ak napríklad promujete článok na blogu, ktorý otagovaný nie je, ale na vašej stránke ste ho už publikovali, môžete mu v PowerEditore priradiť tagy. Pozor, bez domény a otázniku.

Screenshot_19

5. Nedostatočne analyzujete výsledky a nehľadáte súvislosti

Predpokladám, že každý po skončení svojich kampaní (alebo na konci mesiaca/obdobia) pripraví report pre klienta. Často sa však stáva, že okrem suchých čísiel (v ktorých sa klient väčšinou nevyzná) sa v nich málokedy objaví užitočná informácia, váš názor na kampaň alebo produkt. A to je to, čo klient určite ocení!

Čo robiť? Pridajte ku svojim reportom pár viet navyše. Pozrite sa do Google Analytics. Sledujte asistované konverzie. Sledujte, akú úlohu hrá reklama na Facebooku v jednotlivých krokoch cieľovej akcie. Sledujte bounce rate. Nebojte sa vyvodiť závery alebo názory, ktoré máte podporené dátami.

6. Nikdy ste nevyskúšali nástroj na FB Ads od tretej strany

Používate pri tvorbe reklám Ads Manager a trávite nad tým neúmerne veľa času? Možno by ste mali vyskúšať Power Editor. A ak už máte skúsenosti aj s ním, prečo nesiahnuť po ďalších nástrojoch?

Nie každému sa chce platiť za službu, ktorú ponúka Facebook zadarmo. Ak ale vytvárate viacero variánt reklamy, pracujete s DPA alebo vám len pripadá FB rozhranie príliš komplikované, poobzerajte sa okolo seba po novom vhodnom nástroji.

Osobne používam už pár mesiacov AdEspresso, ktorý ma vyjde na 50 dolárov mesačne. Nevytváram v ňom síce ani zďaleka všetky reklamy, ale je neoceniteľný napríklad pri analýze cieľovej skupiny pri aktívnej reklame.

05.10.2016

Komentáře