Menu

Ako vytvoriť stratégiu pre sociálne siete

Autor Petr Vojtěchovský Petr Vojtěchovský

Chcete sa vydať do neprebádaných vôd sociálnych sietí a loviť zákazníkov medzi svojimi fanúšikmi a followermi? Prečítajte si, na čo by ste pri plánovaní stratégie pre sociálne siete nemali zabudnúť. Stanovte si ciele Než sa pustíte do práce, premyslite si, čo chcete dosiahnuť. Aké sú vaše ciele? Definovaním si určíte správne nástroje k ich dosiahnutiu. Vaším cieľom môže…

Chcete sa vydať do neprebádaných vôd sociálnych sietí a loviť zákazníkov medzi svojimi fanúšikmi a followermi? Prečítajte si, na čo by ste pri plánovaní stratégie pre sociálne siete nemali zabudnúť.

Stanovte si ciele

Než sa pustíte do práce, premyslite si, čo chcete dosiahnuť. Aké sú vaše ciele? Definovaním si určíte správne nástroje k ich dosiahnutiu. Vaším cieľom môže byť:

  • zvýšenie návštevnosti. Chcete, aby váš web navštívilo viac užívateľov.
  • Zvýšenie povedomia o značke. Chcete svoju firmu/službu/produkt atď. zviditeľniť a predstaviť čo najviac ľuďom.
  • Získanie odkazov pre SEO. Chcete vylepšiť vašu pozíciu vo vyhľadávačoch.
  • Konverzia. Chcete naviesť návštevníkov k požadovanej akcii.

Určite si cieľovú skupinu

Uvedomte si, koho vlastne chcete osloviť. Aktuálnych zákazníkov? Potenciálnych zákazníkov? Nové trhy? Alebo influencerov? Navštívte internetové fóra a diskusie a zistite, kto sa o váš produkt zaujíma.

U influencerov (t.j. ľudí, ktorí predstavujú pre určitú komunitu autoritu a predávajú svoje myšlienky followerom) si dajte pozor, aby ste sa neorientovali iba na kvantitu. Počet fanúšikov nemusí byť zďaleka tak významný ako to, aký obsah a ako ho dotyčný influencer svojím followerom sprostredkováva. Zle vybraný influencer môže vašej značke uškodiť.

Preskúmajte sociálne siete

Pamätajte na to, že okrem Facebooku existujú aj ďalšie sociálne siete. Napríklad na sociálnej platforme Quora. Máte v zásobe zaujímavé obrázky svojho produktu? Pochváľte sa nimi na Instagrame a zaveste ich na Pinterest. Natáčate vlogy? Večná škoda je nezverejniť ich na YouTube. Medzi ďalšie obľúbené sociálne siete patrí TwitterLinkedIn. Máte čo svetu povedať? Začnite rovno blogovať.

Vytvárajte rôznorodý obsah

Nepíšte len články. Foťte. Pripravujte infografiky. Natáčajte videá. Robte prieskumy a hovorte so svojimi zákazníkmi. Samotnú propagáciu vášho produktu alebo služby dávkujte veľmi obozretne tak, aby návštevníci vášho profilu nemali pocit, že sa snažíte iba predať. Pôsobí to prvoplánovo a neatraktívne. Ak je to možné, snažte sa tvrdú reklamu dištancovať od verejne prístupného profilu (na Facebooku napríklad vytváraním dark postov). Pamätajte pritom vždy na to, že jeden formát obsahu sa vašim fanúšikom rýchlo omrzí. Udržujte ich pozornosť rôznymi typmi postov.

Komunikujte a interagujte

Komunikujte s verejnosťou a fanúšikmi a reagujte na príspevky a otázky, ktoré sa o vás zmieňujú či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle. V prípade krízovej komunikácie reagujte rýchlo a nedovoľte, aby vás ovládli negatívne emócie, ktoré by sa následne premietli do vašich odpovedí. Keď urobíte chybu, priznajte si ju a snažte sa ju napraviť.

Udržujte si prehľad o konkurencii

Vstúpil váš konkurent na sociálne siete skôr než vy? Nemusí to vždy znamenať nevýhodu. Pozorne sledujte jeho štýl komunikácie a hľadajte možnosti, ako byť lepší než on. Nekopírujte obsah jeho profilu – to by si vaši zákazníci veľmi rýchlo všimli. Snažte sa viesť svoj profil lepšie než on, alebo vymyslite niečo úplne nové, čo doteraz v obore chýbalo.

Nezabúdajte vyhodnocovať

Keď budete poznať odpovede na vyššie uvedené otázky, pustite sa do vymýšľania taktík, z ktorých vytvoríte finálnu social media stratégiu svojej firmy. Stanovte si tiež reálne metriky, pomocou ktorých potom vyhodnotíte úspešnosť stratégie. Zostaňte pritom naozaj nohami na zemi. Ak už dopredu viete, že nie je možné získať za pol roku 100 000 followerov na Twitteri, neposudzujte podľa toho svoje výsledky.

Chýba vám stratégia pre sociálne siete? Alebo už nejakú máte, ale nefunguje vám? Kontaktujte nás a my vám pomôžeme nájsť na sociálnych sieťach vašich zákazníkov.

17.04.2016

Komentáře