Menu

RTB - Real Time Bidding

Real Time Bidding je pokročilý spôsob zobrazovania internetovej reklamy. Jedná sa o predaj reklamného priestoru prostredníctvom automatizovanej bleskovej aukcie. V nej vystupujú štyri subjekty – vydavateľ, dve úrovne reklamného systému a samotný inzerent.

Vydavateľ (správca reklamnej plochy) ponúkne voľnú impresiu (priestor pre 1 zobrazenie reklamy) do aukcie, ktorá prebehne prostredníctvom platforiem SSP (Supply Side Platform) a DSP (Demand Side Platform). Z nej vzíde jedno víťazné zobrazenie, ktoré víťazný inzerent využije pre svoju reklamu. Tú zadal predtým spoločne s informáciami o tom, komu a ako chce reklamu zobraziť DSP systému, ktorý zaňho v aukcii vystupuje. Celý proces RTB aukcie prebieha automatizovane počas niekoľko desiatok milisekúnd vo chvíli, keď je stránka vykresľovaná. Ako vyplýva z princípu fungovania RTB reklamy, platí sa za zobrazenie reklamy, nie za klik na ňu, ako je to v prípade klasickej PPC reklamy.

Medzi hlavné výhody RTB patrí možnosť reklamu veľmi presne cieliť na základe sofistikovaných podmienok a parametrov. Je možné reklamu zobrazovať užívateľom na základe ich záujmu alebo ďalších informácií – napríklad podľa ich predchádzajúceho pohybu na webe, zhliadnutia či nezhliadnutia reklamy v minulosti, (ne)zareagovania na ňu a podobne. Cieliť je možné tiež na konkrétne stránky a pozície na nich.

Medzi najpoužívanejšie systémy využívajúce princíp RTB patrí DoubleClick, AdForm a Etarget. Vo všeobecnosti RTB reklamu využívajú predovšetkým väčší klienti, ktorí do nej investujú stovky tisíc až milióny korún mesačne. Radi vám ale pomôžeme s realizáciou kampaní i s podstatne nižšími rozpočtami, preto sa na nás neváhajte obrátiť.