Menu

Facebook Ads – 3 tipy, ako vylepšiť cielenie

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Časom, kedy sa vytvárali cieľové skupiny len pomocou demografických údajov a záujmov, už odzvonilo. Začali ste už tiež využívať pokročilé metódy?

1. Website Traffic + Lookalike Audience

Ak ešte necielite na návštevníkov svojho webu, rýchlo si nainštalujte Facebook Pixel a napravte to. Možnosti cielenia sú široké:

  • všetci, čo navštívili váš web
  • ľudia, čo navštívili konkrétne stránky na webe
  • ľudia, ktorí navštívili konkrétne stránky na webe, ale nenavštívili iné stránky
  • ľudia, ktorí na vašom webe nejaký čas neboli
  • kombinácia vyššie uvedených možností

Poznámka: okrem tohto cielenia by malo byť už čoskoro dostupné aj cielenie na ľudí, ktorí na vašom webe trávia najviac času (a tým pádom sú pre vás aj cennejší).

Lookalike Audiences predstavujú skupinu ľudí, ktorí svojim správaním zodpovedajú ľuďom, ktorí chodia na váš web. Túto cieľovú skupinu si môžete vytvoriť až potom, keď na Vašom webe zaznamenáte nejakú návštevnosť a budete mať “nachytaných” viac ako 20 ľudí v skupine Website Traffic. Následne si zvolíte, ako presne (a z ktorého štátu) chcete, aby bol okruh Lookalike Audience podobný návštevníkom vášho webu.

POZOR! Všetky tieto skupiny môžete ďalej filtrovať podľa veku, pohlavia, záujmov a podobne (tak, ako ste zvyknutí z klasického cielenia).

2. E-mailing = zlatá baňa na kontakty

Ak používate pri svojich aktivitách e-mailovú komunikáciu, nie je nič jednoduchšie, ako si vyexportovať všetky e-mailové adresy a vložiť ich do Customer File.

Nezabudnite, že pri väčšine e-mailových nástrojov dokážete identifikovať, kto si vaše rozosielky otvára a kto nie. Na jednej strane tak môžete reklamou na Facebooku zasiahnuť ľudí, ktorí si vaše e-maily nečítajú a na druhej identifikovať tých, ktorí sú loajálnejší a zacieliť na ne napr. špeciálne ponuky. Ak viete, ktorí ľudia u vás nakúpili (dáta nájdete v CRM), môžete u nich ponukou šitou na mieru vyskúšať upsell.

POZOR! Zo všetkých týchto skupín tiež môžete vytvoriť Lookalike Audiences! Predstavte si, že teraz môžete nechať Facebook, aby vybral v krajine vášho pôsobenia okruh podobných ľudí, ako sú zákazníci, ktorí u vás nakúpili. Alebo vaši TOP zákazníci! Takúto šancu si skrátka nemôžete dovoliť nechať utiecť.

screenshot_2

3. Cieľte na tých, ktorí interagovali s vašim videom, Canvasom, Lead Adom alebo s Page

Po tom, čo Facebook vytvoril formáty Lead Ads a Canvas, sprístupnil aj možnosť cieliť na tých, ktorí s týmito formátmi urobili interakciu (stačilo, že si ich otvorili, prípadne pozreli). Najnovšie by už mala byť prístupná aj možnosť vytvárať publiká z ľudí, ktorí vykonali interakciu s FB Page, ktorú spravujete.

Pri videu môžete zacieliť na ľudí, ktorí si pozreli:

  • aspoň 3 sekundy vášho videa
  • aspoň 10 sekúnd vášho videa
  • aspoň 25 % vášho videa
  • aspoň 50 % vášho videa
  • aspoň 75 % vášho videa
  • aspoň 95 % vášho videa

Pri Canvase môžete zacieliť na ľudí, ktorí:

  • ho otvorili
  • klikli na nejaký link v ňom

Pri Lead Ade môžete zacieliť na ľudí, ktorí:

  • ho otvorili
  • ho otvorili, niečo vyplnili, ale neodoslali
  • ho otvorili a vyplnili

Pri Page engagement môžete zacieliť na ľudí, ktorí:

  • navštívili Vašu Facebook Page
  • urobili interakciu (like, click, share, comment) na Vašej Facebook Page
  • klikli na modrý call-to-action button v hornej časti stránky
  • poslali správu stránke
  • si uložili (funkcia Save) post stránky alebo stránku samotnú
  • urobili čokoľvek z vyššie uvedeného
  • a to najlepšie na koniec – toto publikum sa dá vytvoriť spätne až za 365 dní, nie za 180, ako sme zvyknutí inde

POZOR! Samozrejme aj z týchto skupín ľudí môžete urobiť Lookalike Audiences so všetkými výhodami, ktoré k tomu patria.

screenshot_1

Predstavte si všetky tie možnosti, ktoré teraz máte – bude ťažké využiť z nich vôbec polovicu, ale to nevadí. Nájdite si tie, ktoré sú pre vás najzaujímavejšie – za mňa určite odporúčam e-mailové kontakty TOP zákazníkov (stačí aj zákazníkov), klasických návštevníkov Vášho webu a ľudí z Canvasu. A samozrejme k nim vytvorte Lookalike Audiences!

Aké máte skúsenosti vy?

09.02.2017

Komentáře