Menu

Marketingové účty na Twitteri, ktoré ma inšpirujú

Autor Milan Fiala Milan Fiala

Každý správny marketér, ktorý to so svojím remeslom myslí vážne, sa len ťažko obíde bez vlastného účtu na Twitteri. Kvôli neskutočne rýchlemu vývoju je nutné sledovať nové marketingové trendy prakticky každý deň.

Prinášame vám 26 inšpirujúcich účtov z oblasti internetového marketingu a reklamy, ktoré si to pomyselné „Follow“ podľa môjho názoru naozaj zaslúžia. Ich poradie je čisto náhodné.

1. Jason Falls

Prvý z mnou odporúčaných účtov patrí Jasonovi Fallsovi, expertovi na digitálny marketing, sociálne siete a PR. Jason zásobuje svojich followerov dobrými postrehmi zo sveta marketingu už od roku 2007. Na poli marketingu sa presadil najmä ako tvorca webovej stránky Social Marketing Explorer. Jason sa taktiež podieľal na vzniku dvoch marketingových kníh. Jeho príspevky sú obľúbené pre svoju originalitu a vtipný nádych, ktorý je blízky väčšine marketérov.

2. Ann Handley

Ak potrebujete načerpať naozaj sviežu inšpiráciu, pozrite sa na profil Ann Handley. Špecialistka na obsah a autorka mnohých bestsellerov je vo svojom obore extratriedou. Jej asi najslávnejšie dielo nesie názov „Everybody Writes: Your Go-To Guide to Ridiculously Good Content“. Svoje marketingové tipy občas ozvláštni rozličnými citátmi plnými životných múdrostí.

ann-handley3. Amy Porterfield

Takmer 140 000 užívateľov sleduje Amy Porterfieldovú, a nie náhodou. Amy sa radí k popredným odborníkom na marketing v oblasti sociálnych sieti. Ako o sebe sama tvrdí, jej hlavnou vášňou je orientácia na klientov a s tým súvisiace zvyšovanie ich profitu. Rady od Amy Porterfieldovej by som teda rozhodne nebral na ľahkú váhu.

amy-porterfield4. Lee Odden

Lee Odden sa na poli digitálneho marketingu pohybuje už nejaký ten piatok. Do celkového počtu 100 000 followerov mu ostáva už len zopár drobných. Lee momentálne pôsobí ako CEO v agentúre TopRank Marketing. Svojich fanúšikov pravidelne zásobuje peknými prehľadmi a komentármi k aktuálnym trendom v oblasti internetového marketingu. Marketingovú inšpiráciu tu čerpajú nielen malé start-upy, ale aj príslušné oddelenia veľkých a zabehnutých firiem.

5. Rand Fishkin

Zakladateľ fenomenálnej a rýchlo rastúcej marketingovej spoločnosti Moz nesmie v mojom zozname v žiadnom prípade chýbať. Rand tweetuje priemerne 30 až 40 krát mesačne. Hlavnou oblasťou jeho záujmu je marketing, SEO, nové technológie a malé start-upy. Okrem toho sa občas krátkymi komentármi vyjadruje aj k politike, feminizmu a globálnym problémom. Medzi jeho osobné záujmy patrí varenie, cestovanie či sledovanie NFL.

rand-fishkin6. Larry Kim

Jeden z najsledovanejších, najaktívnejších a najinšpiratívnejších marketingových odborníkov na Twitteri. Hoci je známy najmä ako špičkový PPC špecialista, tweetuje prakticky o všetkom, čo sa internetového marketingu čo i len vzdialene týka. Larry založil v roku 2007 spoločnosť WordStream, ktorá poskytuje veľmi kvalitný marketingový software v oblasti PPC, ktorý je využívaný tisíckami marketérov po celom svete. Pre Larryho nie je ani 50 tweetov denne nič neobvyklé. Omnoho zaujímavejší je fakt, že všetky jeho tweety sú 100% relevantné, čo už trochu neobvyklé je.

larry-kim7. John Shahidi

John primárne zdieľa mnoho zaujímavých a inšpirujúcich rozhovorov a pozoruhodné case studies, ale aj aktuálne správy z internetového marketingu. Všetko to ešte dopĺňa krátkymi osobnými komentármi a náhľadmi do aktuálneho diania všetkého druhu. Johna Shahidiho dnes sleduje už viac ako pol milióna užívateľov. John je spoluzakladateľom a zároveň CEO spoločnosti Shots Studios, ktorá sa zaoberá predovšetkým vývojom mobilných aplikácii a sociálnymi sieťami.

8. Donald Miller

Donald Miller je studnicou inšpirácie takmer pre všetky ambiciózne osobnosti. Svoje marketingové tipy zdieľa s takmer 250 000 užívateľmi. Na svoje si na Donaldovom profile prídu aj podnikatelia a osoby so záujmom o biznis a podnikanie. Donaldova vlastná agentúra ScaryClose sa sústredí práve na pomoc podnikateľom. Okrem marketingu a podnikania občas píše aj krátke politické komentáre.

donald-miller9. Paul Roetzer

Chcete sa dozvedieť niečo prínosné od úspešného podnikateľa v oblasti internetového marketingu? Paul Roetzer dokonca napísal knihu o tom, ako správne riadiť marketingovú agentúru. Nebojí sa aktívne zdieľať svoje know-how, ktoré pri práci v marketingu získal. Prednedávnom založil svoju vlastnú agentúru PR 20/20. Zároveň pomerne kvalitne tweetuje o novinkách zo sveta internetových technológií.

10. Avinash Kaushik

Avinash je jedným z kľúčových spolupracovníkov Googlu. Okrem iného je aj autorom slávneho diela Web Analytics 2.0, z ktorého vychádza množstvo metód webovej analytiky. Ako väčšina marketérov aj Avinash vyniká kreativitou, originalitou a neobyčajným zmyslom pre humor.

11. Neil Patel

Neil Patel je so svojimi takmer 220 000 followermi veľkou osobnosťou, na ktorú by svedomitý online marketér nemal zabudnúť. Neil je spoluzakladateľom niekoľkých marketingových softvérov, ktoré slúžia na celkovú marketingovú analýzu webových stránok. Medzi tieto platformy patrí napríklad Crazy Egg či KISSmetrics. Na svojom twitterovom profile zdieľa hlavne rôzne vychytávky a návody.

neil-patel12. Brian Dean

Brian Dean je spájaný najmä s projektom backlinko.com. Pokiaľ ste si osvojili základy SEO a chcete dostať svoje znalosti ešte na vyššie méty, odporúčame vám túto platformu používať – najmä v súvislosti s dlhodobejšími stratégiami. Ani Brian teda nepatrí k špecialistom, ktorí len slepo aplikujú postupy a návody druhých, ale naopak, neustále sa snaží prichádzať s inovatívnymi nápadmi.

13. Marek Prokop

Otec SEO v Českej republike, nestor internetového marketingu. Mareka Prokopa vníma každý trochu inak. Jedna vec sa mu ale uprieť rozhodne nedá. Z historického hľadiska má Marek Prokop pre české SEO jedinečný význam. Jeho pôsobenie v českom online marketingu je v porovnaní s ostatnými expertmi s prehľadom jedno z najdlhších. Dobrou správou je, že Marek je na Twitteri naozaj aktívny – nezaháľajte a pozrite sa na jeho cenné rady!

marek-prokop14. Pavel Ungr

Druhým z nižšie prezentovaných marketérov, na ktorých twitterové účty by sme radi upozornili, je Pavel Ungr. Špecialista s bohatými skúsenosťami so SEO a Inbound Marketingom pôsobí momentálne na voľnej nohe. Pavel nahromadil kopu cenných skúseností z marketingovej oblasti, ktoré teraz predáva svojím „nasledovníkom“ vo forme naozaj obohacujúcich školení (vrelo odporúčame!).

15. Dušan Janovský

Kto by z českých marketingových špecialistov nepoznal Dušana Janovského? Autor úspešného projektu JakPsátWeb.cz, pomáhajúceho začiatočníkom v základnej orientácii pri výstavbe webovej stránky, je v súčasnej dobe pevne spätý s českým vyhľadávačom Seznam.cz. V Sezname sa podieľal na celkovom vývoji algoritmu, rovnako ako na riadení vývoja Skliku, českého reklamného systému a obdoby väčšieho a slávnejšieho AdWords od Googlu. Dušana prezývajú Yuhů – dlhú dobu platilo, že ak sa na jeho twitterovom účte objavila hláška „Yuhů!“, v krátkom čase sa objavila aktualizácia vyhľadávacieho algoritmu Seznamu. Posledné také „Yuhů!“ Dušan vypustil 16.3.2015.

dusan-janovsky16. Lukáš Pítra

A máme tu ďalšieho profesionálneho „seoistu“ na voľnej nohe. Medzi jeho najznámejšie práce ako freelancera patria také projekty (weby), ako napríklad CeskaTelevite.cz, aaaauto.cz či srovname.cz. Lukáš sa snaží byť skutočne renesančnou bytosťou v oblasti digitálneho marketingu – ponúka svojim klientom rôzne služby od SEO, cez linbuilding až po PPC a webovú analytiku. Za zmienku stojí taktiež Lukášov blog o novinkách a vychytávkach zo sveta online marketingu.

lukas-pitraLukáš, rovnako ako každý marketér, rád poukazuje na veci, ktoré sa mu na internete nepáčia. Nuž, pre cinemacity.cz to nie je práve dobrá vizitka.

17. Filip Podstavec

Český linkbuilding bude už navždy spätý s menom Filipa Podstavca. Nesmierne skúsený špecialista je autorom úspešného projektu Marketing Miner. Linkbuilding je Filipovou veľkou vášňou, preto sa mu snaží venovať skutočne naplno. Vďaka Marketing Mineru je Filip považovaný za linkbuildingovú celebritu medzinárodného významu – asi ako jediný z Českej republiky. Jeho Twitter účet z tohto dôvodu naozaj vrelo odporúčame!

18. Zdeněk Dvořák

Ďalší nemenej úspešný český linkbuilder, ktorý na Twitteri vystupuje pod brandovým názvom „Linki“. Aj Zdeňkovou špecializáciou je linkbuilding a off-page faktory webu. A aj Zdeněk poskytuje cenné školenia za účelom zvyšovania „online marketingovej gramotnosti“.

19. Martin Kolčaba

Pekný počet followerov (k 9.10. 2016 presne 2 000) má na Twitteri aj SEO špecialista Martin Kolčaba. Martin ponúka veľkým aj malým webom SEO služby v podobe komplexného balíčka. Hoci nie je na Twitteri taký aktívny ako ostatní užívatelia, jeho profil odporúčame najmä kvôli aktuálnym novinkám zo sveta Seznamu.

martin-kolcaba20. Martin Matějka

Martin Matějka má za sebou – podobne ako kopa iných českých SEO freelancerov – množstvo skúseností s veľkými a úspešnými projektmi. Martin sa podieľal napríklad na optimalizácii stránok pre televíziu NOVA, ČSA, či pre personálnu agentúru Grafton. Svoje postupy a techniky si skúša na vlastnom projekte SmallCars.cz. A pokiaľ je to potrebné, dokáže Martin okomentovať problémy internetového marketingu skutočne bez servítky.

martin-matejka21. Jan Tichý

Honza Tichý je ďalším marketingovým špecialistom, na ktorého účet by sme radi upozornili. Na Twitteri je už tiež pekne dlho (od roku 2008), čiže nie je divu, že ho momentálne sleduje takmer 8 500 followerov. V malej českej obci digitálneho marketingu je Honza známy predovšetkým vďaka svojim kvalitným prednáškam a školeniam v obore. Na Twitteri komentuje všetko. V prípade, že si chcete od marketingu občas odpočinúť pri menej vážnych témach, ho môžeme len odporúčať!

22. Michal Kubíček

SEO špecialista so zvláštnou záľubou v písaní. Michal už počas svojej kariéry stihol spísať dve veľmi kvalitné publikácie (jednu všeobecne o SEO, druhú špeciálne o linkbuildingu). Je taktiež majiteľom agentúry PRONETmedia CZ a SK a spolumajiteľom projektu PlaCla.cz.

23. Jaroslav Hlavinka

Po Dušanovi Janovskom tu máme ďalšieho zamestnanca Seznamu v našom zozname. Jaroslav piloval svoju kariéru v rôznych online marketingových agentúrach, vrátane H1.cz, až sa dostal práve do spomínaného Seznamu. Na rozdiel od Dušana, ktorý pôsobí viac ako vývojár, sa Jaroslav zameriava skôr na optimalizáciu samotného Seznamu a jeho ostatných služieb.

jaroslav-hlavinka24. Martin Šimko

Martin je vyštudovaný informatik, ktorý sa už vo svojej diplomovej práci zaoberal webovou analytikou – konkrétne on page a off page faktormi. Postupne sa prepracoval na hviezdu medzi SEO expertmi. Momentálne pôsobí ako vedúci SEO tímu v agentúre RobertNemec.com.

martin-simko

25. Karel T. Borovička

Hoci nemá Karel T. Borovička taký počet followerov, ako ostatní českí online marketing špecialisti, rozhodne by sme nemali jeho vplyv podceňovať. Karel je v podstate posadnutý neustálym vylepšovaním štatistík webov a napĺňaním ich potenciálu. Vrelo odporúčame aj Karlov blog, kam vkladá naozaj dobré postrehy zo svojich projektov.

26. Lukáš Palkovič

Na záver si neodpustíme zmieniť nášho skúseného marketéra so špecializáciou na SEO, jedného z najlepších špecialistov v Čechách na linkbuilding. Momentálne sa u nás Lukáš špecializuje na dlhodobé stratégie projektov. Pred svojím terajším pôsobením v eVisions viedol najväčší linkbuildingový tím v strednej Európe v rámci samotnej H1.cz. Pokiaľ chcete byť neustále v obraze, mali by ste Lukášov twitterový profil určite sledovať. Akonáhle sa vo svete marketingu niečo čo i len šuchne, okamžite o tom aktívne tweetuje.

lukas-palkovic

22.12.2016

Komentáře